Selecteer een pagina

3c Hoogvliet 3 Hoogvliet 

Rotterdam-Hoogvliet – Wijkidentiteit en branding

Een methodische zoektocht naar de identiteit van de deelgemeente in het kader van het programma ‘Wijkidentiteit en branding’.

Opdrachtgever: woningcorporatie Woonbron, deelraad Rotterdam-Hoogvliet

Vraag: bij de grootschalige herstructurering (sloop, verkoop en nieuwbouw van in totaal 6500 woningen) spelen vele projecten en zien we door de bomen het bos niet meer. Kunt u ons helpen met focus en richting?

Advies: net als eerdere herstructureringen leek ook deze te mislukken. Daarom op basis van de identiteit van Hoogvliet een historische onderlegger gemaakt voor de herstructurering onder de titel ‘Bloem zonder wortels’. Daarin aanbevelingen gedaan op fysiek, sociaal en bestuurlijk vlak: knip het proces op in kleinere stukken zodat resultaten eerder zichtbaar worden en stel het ambitieniveau qua gebouwen en woningen bij. Hoogvliet is altijd een eenvoudige plaats geweest. Zorg voor goede, eenvoudige woningen voor de kinderen van de bewoners.

Resultaat: de voorgestelde zorgvuldige, kleinschaliger aanpak heeft geleid tot tevredenheid bij bewoners en betrokken functionarissen.

E-Book "DNA en gebiedsontwikkeling ontvangen?"

Je aanvraag is succesvol ontvangen. We hebben een bevestigingsmail naar je email adres gestuurd.

Pin It on Pinterest